mała relacja z V Festiwalu Wokulksiego

Trochę się spóźniłam na wydarzenie, ale na szczęście udało mi się załapać na lekcję Pana Pawła Waszaka o tym, jak wyglądało Powiśle w XIX  wieku, na kilka przedstawiających scenki z „Lalki” pantomim w wykonaniu studentów Warszawskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej im. B. Prusa.

Bardzo ładne były Panię w strojach historycznych, i należy je podziwiać, że wytrzymały do końca, ponieważ było całkiem zimno, a suknie mimo wszystko nie wyglądały na ciepłe. Szczególnie mi się spodobał suknia koloru fuksji (nigdy nie byłam silna w kolorach, więc proszę mnie poprawić, jeżeli się mylę), prezentowana podczas wykładu Pani Agnieszki Bąbel na temat savoir-vivre XIX wieku. Lekcja spowodowała najwięcej emocji wśród słuchaczy, którzy chętnie dołączali do naszej niewielkiej na początku grupki mimo nieprzyjaźnie wietrznej pogody.

Na koniec dodam, że trochę mi brakowało Panów w strojach z epoki „Lalki”, i dlatego Pan Paweł Waszak i nieznajomy mi Pan na rowerku byli bardzo zauważalni na tle sukien.

Przechodnie mieli rzadką okazję otrzymać ulotkę, rozdawaną przez młodych XIX-wiecznych „sprzedawców gazet”, przedstawiającą Ścieżkę Literacką”Lalki”. Wzięłam jedną mapkę dla ciebie, Aneta!🙂

Podobno był pokaz strojów z XIX stulecia, ale nie widziałam… komuś się udało obejrzeć? fajnie było by zobaczyć zdjęcia.

pantomima „Wąsowska” i „Wokulski”

salon rozmów świeckich

„Świeże wiadomości! W Warszawie jest Ścieżka Literacka „Lalki”!

gazety rozdane, teraz odpoczynek po ciężkim dniu roboty

Pani Agnieszka Bąbel opowiada nam, jak fajnie było być damą w XIX wieku, jeżeli chodzi o savoir-vivre

Pan Paweł Waszak o Powiślu w XIX stuleciu

Panowie na welocypedach i Biała Dama

Published in: on Wrzesień 16, 2012 at 7:34 pm  Dodaj komentarz  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://lalkaprusa.wordpress.com/2012/09/16/troche-sie-sp/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skomentuj

